FREE ADVERTISING!

Free advertising

MARILAH MENUJU KEJAYAAN

Selasa, 1 Disember 2009

SIAPALAH AKU DISISIMU


Tuhanku....
Betapa aku ingin seperti Fatimah Az-Zahra
Berada dalam kemiskinan dan penderitaan
Namun,masih mencari-cari sesuatu untuk disedekahkan

Tuhanku...
Betapa aku ingin mempunyai rasa cinta ini
Bak cinta qudus Rabiatul Adawiyah kepadaMu
Cinta rasa;tiada ingatan selain daripadaMu
Cinta hak;bila tabirMu tersingkap dan Kau dilihatnya

Tuhanku...
Betapa aku ingin seperti mereka
Berjuang pada jalanMu
Syahid dalam rahmatMu
Tapi dengan apa Tuhan?
Dengan aya-ayat Al-Quran?
Dengan tarbiah-tarbiah terus dariMu?
Dengan air mata?
Dengan keisafan dan kehinaan?

Tuhan
HambaMu gagal mengeluarkannya
HambaMu tak berdaya menyucinya
HambaMu kecundang dalam pertarungan
Beserta tangisan dan penyerahan

Tuhan
Tapi hambaMu gagah-gagahkan diri
Mencubanya sekali lagi
Mengulanginya berkali-kali
Agar di saat akhir nanti
Daku menemuimu
Tidak lagi dalam tangisan
Bukan lagi dalam rintihan
Bahkan dalam senyuman
KEREDHAAN DAN KEAMPUNAN...

~NUKILAN:KAUTSAR,KL

Sajak ini sering saya baca untuk mengingatkan diri ini yang sering kali lalai dan alpa.Semasa masih belajar dulu saya sering kali mencatat dalam sebuah buku nota kecil apa-apa sahaja tentang hadis,ceramah yang diikuti dan kata-kata motivasi.Masa balik kampung di Kuching,secara tak sengaja terjumpalah buku nota kecil ni.Moga sama-sama kita dapat manfaat daripadanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HANYA PADA-MU KU MENGADU.....

Berdo'a buka untuk memberitahu Allah apa yang kita pinta,kerana tanpa diberitahu pun Allah sedia mengetahui.Do'a ialah pengabdian daripada seorang hamba kepada Tuhannya.