FREE ADVERTISING!

Free advertising

MARILAH MENUJU KEJAYAAN

Rabu, 16 Jun 2010

TAHNIAH..!LAIN DARI YANG LAIN..!


Pasangan pengantin Amir Hamzah bin Mansor dan Nurlaila Khadijah binti Awaluddin


Pada hari Sabtu bersamaan 29 Jamadilakhir 1431 H(12 Jun 2010) lepas telah berlangsung perkahwinan di antara dua mempelai ini di Dewan Serbaguna Kompleks Penjara,Kepayan.
Alhamdulillah,kami berkesempatan ke sana lebih kurang pada jam 10.30 pagi.
Sebaik sahaja melangkah ke dalam dewan ,tempat duduk untuk lelaki dan perempuan telah diasingkan.Dalam hati..."Bagusnya..."Jadi,saya dan suami mencarilah tempat duduk yang bersesuaian.
Tak lama selepas saya duduk untuk makan,kedua pengantin pun tiba.Seperti biasa,do'a pun dibaca.Apa yang saya seronok sekali ialah tiada bunyi-bunyi bingit seperti Majlis Perkahwinan yang selalu saya hadiri.Malah,diadakan tazkirah oleh Ustaz Mukhlis untuk pengantin dan kesemua yang hadir di situ.Tazkirahnya berkisar tentang rumahtangga dan petua-petua dalam rumahtangga.Alangkah baiknya kalau semua majlis perkahwinan kita ummat Islam begini kan.Tiada hiburan yang melampau.Bukanlah hiburan tu tak baik tapi pandai-pandailah memilih hiburan tu.Salah pilih naya kita kat akhirat.


Ustaz Mukhlis dengan sedikit tazkirah...


Kak Arijah dan keluarga


Suami dan staf JHEINS (Bahagian Sebaran Am)


Sakiinah dan teman barunya Nadia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HANYA PADA-MU KU MENGADU.....

Berdo'a buka untuk memberitahu Allah apa yang kita pinta,kerana tanpa diberitahu pun Allah sedia mengetahui.Do'a ialah pengabdian daripada seorang hamba kepada Tuhannya.