FREE ADVERTISING!

Free advertising

MARILAH MENUJU KEJAYAAN

Rabu, 2 Mac 2011

IMPIANKU...SIRI 4


Assalammu'alaikum wbt buat semua yang sudi membaca atau menjenguk blog saya....Semoga Allah merahmati kalian...

Impianku kali ini masih berkisah mengenai keluarga iaitu yang paling disayangi dan satu-satunya di dunia.Iaitu ibu dan ayah saya.Saya dilahirkan dalam keluarga yang besar iaitu anak ke lapan dari 8 orang adik beradik...kira anak bongsu lah ni.Dibesarkan dalam keadaan abang dan kakak dah pun besar-besar....kira beruntung lah,ramai yang menjaga (tapi selalu juga kena buli oleh abang..hu..hu).

Alhamdulillah kesemua kami adik beradik dah berkeluarga dan saya dah ada cucu pun...(anak buah dah kawin dan dah ada anak).Baru-baru ni balik kampung membuatkan hati saya tersentuh bila melihat ayah yang agak uzur,makin lupa dan kurang bersemangat.Keadaannya masih belum mampu untuk berjalan membuatkan aktivitinya agak terbatas.Ayah yang kukenali dulu sebagai orang yang aktif,bersemangat,suka memasak,pemurah,sangat sabar dengan karenah kami dan menyayangi cucunya telah banyak berubah.Sekarang,agak pendiam dan menjadi kurang peduli tentang kebersihan.

Saya sentiasa memberikannya semangat untuk dia berjalan lagi.Selalu memujuknya untuk berubat dan jangan putus asa untuk sembuh.Begitu juga dengan ibu...Ibu dulu seorang yang rajin ke dapur,suka buat kuih bingka,pembersih,tegas dalam solat dan suka mengikut ayah ke masjid untuk berjemaah.Sekarang,banyak juga berubah,mungkin juga disebabkan faktor umur.

Impian saya ingin melihat ayah sembuh dan berjalan semula.Dapatlah ayah bawak ibu pergi berjalan-jalan dan ke masjid lagi.Ibu sangat setia menemani ayah di rumah.Kalau diajak unutk keluar,pasti dia risau....ayah kau macam mana..sedangkan nak keluar kejap ja,memang ibu menolak.Setianya dan sayangnya ibu pada ayah.

Setiap hari memang selalu sangat terkenangkan mereka.Hanya do'a sahaja yang dapat kutitipkan buat mereka selain menelefon dan bertanya khabar setiap minggu....

Sahabat-sahabat mempunyai impian?Untuk tercapainya impian perlu ada usaha,tawakkal dan do'a.Klik MASTERARSYAD:AKU ADA IMPIAN

1 ulasan:

  1. ~Ya Allah..
    tetapkanlah hatinya, perluaskanlah rezekinya, dekatkanlah
    hatinya kepada kebaikan, jauhkanlah hatinya pada kejahatan, tunaikanlah
    hajatnya baik hajat dalam agama,dunia dan akhirat...~


    Jom Singgah blog PP : Peraduan "Aku Ada Impian" [Impikan Rumahku Syu...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HANYA PADA-MU KU MENGADU.....

Berdo'a buka untuk memberitahu Allah apa yang kita pinta,kerana tanpa diberitahu pun Allah sedia mengetahui.Do'a ialah pengabdian daripada seorang hamba kepada Tuhannya.