FREE ADVERTISING!

Free advertising

MARILAH MENUJU KEJAYAAN

Rabu, 11 Mei 2011

Impianku...Siri 6:Kereta Impian?


Assalammu'alaikum wbt

Lama tak menulis tentang impian,lantaran kesibukan dan menyimpan impian itu dalam hati sahaja.Kali ini impian saya ialah mengenai kereta.Bukan saya tiada kereta tetapi ingin mempunyai kereta dengan biaya sendiri (walaupun surirumah).Kereta yang sedia ada (kancil model 90-an) agak lama dan penghawa dinginnya tidak berfungsi untuk mendinginkan malah membuatkan saya dan keluarga menitik-nitik peluh.

Sebenarnya hati ini ,selalu menyabarkan diri dan anak-anak agar redha dengan keadaan yang sedia ada.Tak dinafikan anak-anak mengadu..."Panaslah kereta ni ummi...."...Saya menjawab.."Ni baru panas di dunia, neraka lagi panas...".Anak-anak pun senyap.Kekadang jawapan yang lain..."Kamu do'akanlah ummi ni ada rezeki dapat kereta yang baru ya...".

Ya,ia satu tarbiyyah agar mendidik hati ini bersabar sambil menanam impian untuk memiliki kereta satu hari nanti.Akibat kereta yang panas,saya kekadang migrain malah kini satu keluarga gatal-gatal akibat ruam dan peluh.

Mudah-mudahan,dengan berkat kesabaran insyaAllah satu hari nanti kereta impian bakal dimiliki......

Bagi yang memiliki impian,Jom sertai MASTERARSYAD:AKU ADA IMPIAN......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HANYA PADA-MU KU MENGADU.....

Berdo'a buka untuk memberitahu Allah apa yang kita pinta,kerana tanpa diberitahu pun Allah sedia mengetahui.Do'a ialah pengabdian daripada seorang hamba kepada Tuhannya.