FREE ADVERTISING!

Free advertising

MARILAH MENUJU KEJAYAAN

Ahad, 15 April 2012

Pergimu Tak Kembali.....Ayahanda Haji Mohd Morshidi

Detik-detik cemas.....
23 Februari - Kakak Hawina dapat panggilan dari hospital.Dapat sms dari Kak Fiza (di KL) mengatakan ayah dah tenat.Suami bergegas balik dari KL ke Kuching (waktu tu ada kursus)
24 Februari - Suami bagitau ayah stabil.Ayah dan ibu mertua pun ke Kuching ziarah.
26 Februari - Pagi-Cuba untuk mengubungi ayah melalui video conference tapi gagal.Tengahari,dapat call dari abang ayah dah koma.Jam 7.15 malam,kakak call....ayah dah pergi buat selamanya.

Kali ini,amat berat untuk saya menulis.Saya terpaksa menangguhkan beberapa kali.Ayah pergi semasa saya menunggu hari untuk melahirkan anak kelima.ayah juga pergi semasa saya tiada di sisi untuk membisikkan kalimah syahadah.Maafkan saya ayah......Berat sungguh ujian mengandung kali ini.Dah tiga kali saya mimpikan arwah ayah.Adakah ia hanya rindu dari seorang anak bongsumu yang banyak dosa ini atau ayah benar-benar hadir dalam mimpi.Wallahu'alam.

Teringat kata-kata terakhir ayah...bila nak balik?Jawab saya,lepas bersalin nanti InsyaAllah.Ayah memang sayang dengan cucu-cucunya.Suka meletakkan cucu yang masih bayi itu di ribanya sambil berzikir sehinggalah bayi tu tertidur.Gemar memasak bila anak cucunya balik.

Kini hanya kenangan yang tinggal.Suara ayah masih terngiang-ngiang di telinga.Lembut dan bersahaja.Tak mungkin saya lupa jasa ayah.Semoga Allah menempatkan rohnya di kalangan orang-orang yang soleh.Al-Fatihah.Amin.


Biarlah foto-foto di bawah berbicara.....







2 ulasan:

  1. Alfatihah...semoga roh nenek ditempatkan bersama para solihin...amin...

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HANYA PADA-MU KU MENGADU.....

Berdo'a buka untuk memberitahu Allah apa yang kita pinta,kerana tanpa diberitahu pun Allah sedia mengetahui.Do'a ialah pengabdian daripada seorang hamba kepada Tuhannya.